Gehannes met Vodafone
Omdat ik mijn PDA moet inleveren over een maand, mijn oude (1,5 jaar) telefoon af en toe krakkemikkig wordt en ik natuurlijk wel iets leuks verdien, gisteren een aanzet gemaakt tot verlenging abonement, nieuwe telefoon en het wjzigen van mijn naam. Hier een verslag van mijn martelgang…
Nooit kijk ik naar mijn online telefoonrekening maar om te weten of mijn abonnement verlengd kon worden even gecheckt, daar bleek dat mijn achternaam nog uit een vorig leven was. Wist dat ik daar al eens vanaf gewild had, maar moest dan een kopie van akte van scheiding sturen….tsja voor een mobiel abonnement mij te intiem. Vandaag dus moed verzameld en gebeld met het 0800 nummer van de site….eerst de melding dat online ook alles te regelen is, daarna natuurlijk de 1, 2, 3 keuze knoppen, daarna de mevrouw die me vertelde dat iedereen in gesprek was en dat ik even moest wachten. Ja, hebbes een mijnheer die mij wel formulieren wilde sturen (post ja) en na mijn vraag of er dan om een kopie van een akte gevraagd zou worden, was zijn antwoord: vanzelfsprekend. Tsja, 4 letters moesten er voor mijn huidige achternaam weg, da’s 4 keer backspace!. Mijnheer, was mijn antwoord, keuze is aan u, mijn naam gewoon corrigeren en ik blijf lid van de blije rode druppel anders, voor jullie 10 anderen. Ogenblikje, mevrouw geregeld! Mooi da’s 1.
Ingelogd in my ding, my aanbieding, my verlenging abonnement en my bijna HTC touch Diamond…..yep, akkoord, bevestigen en pling, mail. Afzender: verlenging.nl (no reply) dank voor de bestelling van uw Nokia N68, heeft u vragen bel dan met 0800-……., Oh Oh, foutje van de site NOKIA N68 huh?…..bellen maar weer.
1, 2, 3, keuze, kies ik 3 overige vragen…..u kunt het antwoord op uw vraag vinden op www. enz….de verbinding wordt verbroken. Nieuwe poging en niet 3 kiezen, 1 dus…..al onze medewerkers zijn in gesprek (waarom zijn het vrouwen die dat zeggen en nemen mannen op?)…klikje…..dan een mijnheer die klinkt alsof ie vanuit een badkuip in een kelderruimte belt. Wat zegt u, wat is uw nummer…..nee mevrouw ik zie uw bestelling nog niet, kunt u morgen nog even bellen? Tuurlijk niet, weet u mevrouw ik verbind u even door met de klantenservice om het te regelen, tip mevrouw, als u uw abonnement wilt verlengen kunt u beter 1200 bellen, mosterd na de maaltijd…klik en piep…verbinding verbroken.
Dan een ander 0800 nummer wat ik onder aan de mail vind. 1,2,3 geen 3 kiezen……al onze medewerkers zijn…..ik begin een band te krijgen met de dame.
Tring, weer een mijnheer, weer met een zachte G… nee mevrouw ik zie uw bestelling niet, maar mijn ordernummer is 230000, hoe ik dat weet, dat staat in de mail…..blabla…hee gevonden, weet u wat, ik annuleer uw bestelling en dan belt u met 0800 (3e 0800 nummer) en als u de fout op de website wilt melden moet u 1200 bellen.
Dus weer opnieuw bellen, nu om telefonische koop te plegen. De gangen ken je inmiddels, ook mijn lieve vriendin weer even een minuut of 5 gehoord en ja een nieuwe zachte G vriend, gelikt snel geregeld over 5 dagen is uw HTC Touch Diamond in huis als de vrienden van de post meewerken. Dank en ik stuur u een email ter bevestiging……
Nu log ik net even in in my ding….naam is nog die van de 4 lettertekens teveel…….uw bestelstatus…ordernummer 230000…Nokia N68 en de email ter bevestiging van de aankoop van mijn HTC Touch wordt zeker nog door mijn vriendin getikt nadat ze klaar was met zeggen dat iedereen in gesprek was of dat ik alles op www… kan vinden.
JAAAA EN GA MIJ NU NIET VERTELLEN DAT IK EEN IPHONE HAD MOETEN KOPEN BIJ T-MOBILE OF ERGER NOG DAT EEN NOKIA N68 VEEEEEEL BETER IS DAN EEN HTC. GEK WORD IK ERVAN!
NOOT 1: vanmorgen vroeg al een reactie van Vodafone en e.e.a wordt uitgezocht, zeer snelle actie dus.
0 reacties
Het is inderdaad vreemd dat er een ander toestel in de bevestiging staat dan je bestelde.
Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer waar het om gaat. Dan ga ik het voor je uitzoeken
Antoine
Vodafone Web Relations.
Haha, het laatste wat ze bij Vodaphone blijkbaar willen is dat er bloggers vervelende stukjes over hun klantbeleving schrijven. Ze zitten er in elk geval lekker bovenop.
Een HTC Touch Diamond. Is wel erg … eh … vrouwelijk toch!? Maar bovenal is het geen iPhone. Heel sterkte en wijsheid gewenst met Windows Mobile.
Enneh … won’t say I told you so 😉
Antoines “inderdaad vreemd”, is dat misschien ‘transplofts’ voor ‘wij maken een zootje van onze klantenservice?’.
Toch goed dat ook medewerkers van telecommaatschappijen wel eens op blogs kijken en op die manier nog iets doen met web 2.0-toepassingen! Nu maar hopen voor jou Karin dat Antoine en zijn kornuiten het voor je opgelost krijgen!
Houd ons op de hoogte. Ik moet binnenkort ook overstappen op een nieuwe telefoonprovider…
Reacties zijn gesloten.