We realiseren ons

dat er veel op u afkomt.
Lees vooral de updates onderaan deze post!

Ja, dat klopt….maar dan minstens keer twintig.
De ongemakkelijke meelevende woorden van thuiswerkende medewerkers van verzekeringsmaatschappijen, banken, pensioen clubs, overheidsdiensten, kabelaars, telefoonmaatschappijen, zijn vaak de start van doorklikken, doorverbinden (en verbreken) en wachten.
Ach, ik heb alle tijd…er wacht toch niemand op me.

Gouden Tip.
Vorige week heb ik als eerste een account aangemaakt op closure.nl, in mijn geval ook nog eens gesponsord door KPN.
Op die website kun je aangeven welke clubs een seintje moeten krijgen en wat er daarna moet gebeuren.
Beëindigen van abonnementen, kennisgevingen of contactverzoeken.
Dat scheelde al een beetje.

Vervolgens klapten de brievenbus, zijn mailbox (serieus) en de mijne uit hun voegen.
Wilt u formulier A invullen, ja het mag ook met een scan.
Wilt u nog even formulier B invullen.
Mogen we uw geboortedatum, paspoort, aktes van…?
Mogen we zijn geboortedatum, aktes, bankrekeningen en meer gegevens?

U heeft 5 werkdagen…
U moet binnen 3 weken….
We moeten we nog een bewijs zusofzo hebben anders moeten we helaas..
De verrekening schrijven we af (acuut)….
Mochten we iets moeten terugbetalen, dan zien we graag formulier A in drievoud en een kopie van uw paspoort….
Bent u het echt wel? Om dat te bewijzen kunt u tegen betaling van 35,00 euro naar Lutjebroek komen….

Wachtmuzakjes en doorkiesellende
Ik gaf op Twitter al aan dat vooral de wachttijden bij desks (ongeacht welke) en de KUTmuziekjes echt irritant zijn. Waarom? Omdat ik nogal wat clubs moet bellen en ik bij elk telefoontje de hele riedel van alles wat er online kan, moet aanhoren. Keuzemenu’s kunnen soms wel oplopen tot 7. En de wachtmuziekjes zijn vreselijk irritant, net als de zeikstem die me vertelt dat het heel druk is.
Over verbreken van verbindingen of haperende systemen zullen we het maar even niet hebben. Thuiswerken met een adsl modum is niet de standaard, maar gebeurt volgens mij nog wel.

Rabo: Nee mevrouw, natuurlijk blokkeren we de pas niet (5 minuten later wordt de pas geweigerd).
ASN: Oh, u wilt een overzicht van de transacties omdat u niet meer bij de bankrekening kunt, (prompt sturen ze een overzicht van de en/of rekening waar ik wel bij kan).
ASN: Oeps mijn collega verbrak de verbinding, wilt u het nog eens opnieuw vertellen.

Echt, het enige dat gladjes verliep was de groei van mijn wagenpark. Een Renault Modus (te koop), een Scooter (bij leven vergeven) en de KarinVan (die ooit ingeruild gaat worden voor een lichter exemplaar) zijn aan mijn wagenpark toegevoegd.
Binnen twee minuten had de mijnheer van de Primera mij daar voor 31,20 euro eigenaar van gemaakt.

Beste bedenkers van clichés en smoesjes (mijn collega werkt al zes maanden thuis en weet niet dat we een aanpassing in de voorwaarden gedaan hebben) en overige dienstverleners.

Wat nou, als ik een veilige online kluis zou hebben?
Maak er desnoods een aan in die vette digiD mappen waar de hele wereld wel in mag zenden maar blijkbaar niet kan ontvangen.
Ik hoef dan slechts 1 keer alles te uploaden. Redelijk privacy gevoelige dingen zwerven dan niet rond via informatie@ of particulieren@, weet ik veel wie die mails leest.
We doen het zo:
Ik krijg een veilige kluis, of ik mag die zelf ergens aanmaken.
Ik zet alle formele spullen in die kluis.
Ik meld bij de instanties dat ze daar, met een door mij vrijgegegeven wachtwoord, tijdelijk toegang hebben.
Zou dat niet handig zijn?

Een paar extra tips.

  • Ik ben digitaal vaardig en ken de weg op internet en de telefoon, kan scans maken en digitaliseren. Maar ik vrees dat er hele volksstammen zijn die dat NIET kunnen. Denk daaraan!
  • Alle organisaties die een website hebben, zouden een aparte pagina moeten hebben voor nabestaanden.
    Zoek daar maar eens naar op de site van BinckBank.
  • Alle organisaties zouden een goed vindbaar en rechtstreeks nummer naar een nabestaandendesk moeten hebben, zoals bijvoorbeeld Centraal beheer of KPN.
  • We maken afspraken over de standaardisering voor wat betreft invulvelden op online formulieren en over formulieren in het algemeen.
  • Vrouwen hebben een eigen naam, vragen om een meisjesnaam is echt een nogo!

Oftewel, met oprechte deelneming en er komt in deze tijd veel op u af, is een wassen neus.
Al die regelshit maakt dat rouwen sjouwen wordt.

Oh sorry, ik heb de site van het ABP gisterenmiddag stukgemaakt en dat is zo te zien ook nog niet gerepareerd.

Aanvulling the day after.
Natuurlijk blokkeert de Rabobank gewoon de pas opnieuw, in afwachting van een nieuwe pas.
Natuurlijk blijft het ijzingwekkend stil vanuit de ASN bank, na herhaald vragen om een transactieoverzicht.
Natuurlijk boeken de ‘officiele instanties’ de bedragen op de geblokkeerde rekeningen.
Ik geef het nu even een weekendje op…maandag weer verder

Vervolg 20-09-2020
Laat ik er nu maar een steeds langere (telkens aangevulde) blogpost van maken.

En KPN Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Piepping om 00.04 een SMS

Deze SMS bleek ook per mail bevestigd te zijn, om 00.03 uur

Maar om 10.57 toe het echt licht werd, kwam deze er nog achteraan.

Ik weet dat de voordelen van meerdere nummer vervallen na opzegging. Daar gaat het mij niet om.
Maar ergens moet er toch een vinkje gezet kunnen worden. Even geen mail.
Welke malloot laat er nu om 00.04 het “systeem’ een SMS versturen?
Een adres = een huishouden en dat er daar iemand wegvalt is netjes gemeld via de geeigende kanalen.
Zaken zijn zaken, dus mij zijn ze kwijt als klant!

Op 2 oktober verdiende BinckBank een speciale TGIF

8 reacties op “We realiseren ons”

  1. Ach lieve Karin, wat een ellende en gedoe.
    Ik gun je een kluis met mooie liefdevolle herinneringen aan Paul . Maar ook een kluis waar je je verdriet kunt stallen en later weer op kunt halen. Want rouwen is inderdaad sjouwen maar is wel belangrijk om alles te laten bezinken. Ik leef met je mee en hoop dat die rompslomp snel achter je ligt en je in alle rust verdrietig kunt zijn om Paul . Liefs Ans.

  2. Karin Winters

    @Ans het verdriet is op dit moment fysiek dragen van. Mijn hele lijf is moe en pijnlijk. Het voelt alsof er zich een vulkaanuitbarsting aan het opbouwen is. Dat is ook de reden dat ik schrijf en weer Twitter….dat lucht op en geeft ruimte. Morgen ga ik zitten voor de Blues https://www.youtube.com/watch?v=IIoaFVgGDH0

  3. Wilfred Rubens

    Wat een gedoe. De laatste keer dat ik hier echt mee te maken had, was bij het overlijden van mijn schoonvader (bijna 10 jaar geleden). En eigenlijk verliep dat toen vrij soepeltjes. Al hadden we waarschijnlijk veel minder te regelen dan jij nu. Sterkte ermee, en met de verdere verwerking.

  4. Mijn moeder had een digitale kluis met één wachtwoord.
    Deze verving het digitale Excelwerksheetje dat ze had beveiligd met een wachtwoord (zo heeft zij mij dat al in de jaren 90 geleerd).
    Het hielp zo ontzettend met de afhandeling van al deze dingen.

    Succes, liefs Deb

  5. Karin Winters

    @Debbie. Die hebben wij ook gelukkig en alle wachtwoorden en accounts op een plaats bijgehouden. Ook echt papieren map met alles erin…wij hebben het wel op orde…maar de anderen niet 🙂

  6. Petra Holstein

    Lieve Karin, wat een realiteit. Goeie tips! Die kluis moet ik ook eindelijk eens regelen. Sterkte en kracht stuur ik je virtueel toe.

Reacties zijn uitgeschakeld.