Ik heb een mede Edublogger, die wereldkampioen is in net effe te vroeg aanschaffen. Wij wachten dus als gadget freaks altijd tot hij iets gekocht heeft, want we weten zeker, dat binnen zeer afzienbare tijd, het product of de dienst goedkoper wordt aangeboden.
Vanavond pakte ik mijn parkeermails in Gmail er eens bij en eigenlijk ben ik net zo’n sneue verliezer, eigenlijk zijn we dat allemaal.
Begin januari boekten mijn keukentafellief en ik onze zomervakantie huizen bij Happy Home, 1 huis met vroeg boek korting 1 huis voor een gewone prijs. Vooruitbetaling gedaan en tevreden met de keuze.
Wat komt er vanavond in mijn bewaarmail? Juist…een kortingscode bij boeking van woningen bij Happy Home. Krijg ik als nog vroeger boeker dan ook zo’n korting, dacht’ut niet
Nog zo een: al eeuwen vaste klant bij een mobiele provider en netjes na 2 jaar nieuw abo kiezen, foontje met bijbetalen erbij, dan na 2 weken ineens zien dat mensen die overstappen 50% korting krijgen op een abonnement. Leuk…maar de vaste klant dan?
De krant dan maar? AD lezer vanaf de middageditie van het Utrechts Nieuwsblad, de prehistorie, al jaren het abonnee, nooit gezeur….maar welke beloning krijg ik nu als vaste klant?
Nieuwe klanten krijgen dingen, kortingen en verwennerijtjes en de vaste klanten zijn dummies.
Bij water, stroom, gas, internet, spaarrekening….weet ik veel bij wat, wij als vaste klanten en luie nonswitchers allemaal geen korting en cadeautjes krijgen.
Beste HappyHome, AD, Vodafone, Hi, Eneco, …zou het niet mooi zijn als er voor vaste klanten, een leuk bonussysteem in het leven geroepen zou worden?
Een systeem, waar voor de vaste klant een hogere beloning aan vast zit dan de hoppende (slimmere) nieuwe klanten?
Mag ik van u 50 euro korting, 1 iPad mini, 1 Vodafone Red abonnement, 1 Nokia Lumia en 1 2jaarvasteprijs voor stroom?
Dan vergeet ik nog te vertellen welk gevoel ik heb bij het betreden van mijn vaste kledingzaak en schoenenwinkel tijdens de uitverkoop.