In de tuin, meer dan 1 wijntje, pratend met buurman 1 over zijn vorderingen in de tuin en pratend met buurvrouw 2 over het rimpelcafé maar aan de TGIF.
Deze week weer eens over CROMMUNICATIE, nee geen typefout maar waar loopt het nou mis in de interne en externe communicatie of beter waar gaat het goed.
Hoeveel mail hebben mensen in de verzonden bak staan waar gewoon geen antwoord op komt? Mijn AAA reageren box is inmiddels gegroeid tot 69. Dat betekent dat ik 69 mails, soms aan meerdere mensen uit heb staan, waar gewoon geen antwoord op komt.
Mail is dus Crommunicatie 1, beste ontvangers van mail: geef ANTWOORD, al meld je alleen maar dat je de mail gezien hebt en geen tijd hebt om daar nu iets mee te doen, maar doe iets.
Crommunicatie 2: Enquêtes, onze organisatie denkt, als je mensen maar vaak genoeg lastig valt met een enquête dat ze het dan wel opgeven, dus deze week een enquête over de interne communicatie, uitgevoerd door weet ik veel wie. Jammergenoeg in de enquête (over de vragen maar even inhoudelijk neutraal) geen ruimte voor bijvoorbeeld een open antwoord als: wat wil je nog toevoegen, wat kunnen wij verbeteren enz. Zeur als ik ben een mail aan de afzender met mijn feedback over de enquête. Jammer nooit enige reactie gezien.
Crommunicatie 3: Nou ja dan even terug naar de onvoorstelbaar dramatische ROC conferentie woensdag, Crommunicatie…geen internet, geen netwerk voor mijn telefoon en een map met alle CV’s en inhoudelijke uitleg….mijn CVB voorzitter liet vast een Crommunicatie specialist iets schrijven. Mooi het: “vestingsbeleid” bij het ROC.
Toppunt van Crommunicatie 4: vorige week uitgenodigd voor deelname aan een online groepsgesprek om de toekomstvisie van ons ROC mede te bepalen. Vol spanning en vol voorbedachte vragen zat ik gisteren klaar om te starten met de Synthetron activiteit, ’s morgens mailtje, 2x Sms’je…..en daar gingen we.
Crommunicatie!!! Een chatbox met een moderator (externen, na vragen om hun naam), wij allen (volgens zeggen 50 personen) echter mijns inziens 10 actieven. Allen anoniem, ik dus bellen met collegae, als jij nu een dubbele punt zet voor je reactie, gebruik ik een komma. Op alle stellingen en de daarbij behorende antwoorden moesten we stemmen (een driehoekje schuiven). Hoe irritant als je dat ook bij de HUH? En wat bedoel je? moet doen omdat je anders niet verder kan. Het heette een groepsgesprek, mijns inziens een geldverslindende bezigheidstherapie voor stagiaires. Even ter verduidelijking, wij hebben, Blackboard 8.0 in huis, daarbij bijvoorbeeld Pronto inzetten, goeie reclame voor BB en je ziet tegen wie je ligt te mekken.
Ik ben geen communicatiedeskundige, maar ik kan praten als Brugvrouw en na 2 wijn als een Crommunicatiedeskundige….dure verloren tijd deze week, ik ben blij dat ik Twitter ☺