Podcasting en groepassessment

Nu had ik het een keer getroffen, de eerst presentatie van de conferentie was gelijk goed. Chris Stokes, docent tandtechniek op de universiteit van Sheffield was het zat om 20x per opleiding (600 studenten) te kijken en luisteren naar groepspresentaties van elk 10 minuten…..boooooring.
Aan het begin van de cursus heeft hij studenten de groepsopdracht gegeven. Maak met de groep (5 studenten) een audio podcast van 5 minuten waarin elke student aan het woord is. De inhoud van de groepsopdracht is niet zo van belang (tandartsen zijn niet mijn ding). Chris liet voorbeelden horen van de produkten. De mp3 bestanden werden als bijlage in het discussieforum gehangen en door Chris als Podcast Wall in Blackboard geplaatst. Naast het feit dat het een ontzettende boeiende spreker was, waren de podcasts ook erg leuk om te horen. Goed idee, met name voor de docent.
Technische problemen werden trouwens door de studenten niet genoemd. (Audicity of GarageBand).
Oh ja het groepsassesment bestond natuurlijk uit het feedback geven op elkaars podcasts.

Blogged with the Flock Browser