Gelukkig had ik vanmorgen in de NOT app een lijstje gemaakt van het rondje dat ik wilde lopen.
Meer vanwege de oude bekenden dan vanwege de nieuwe of te bekijken dingen.
Gisterenmiddag hebben we het bezoek met een deel van ons onderwijsteam ge-upgrade naar een “teamuitje”.
Eigenlijk (sst) ging ik voor de gadgets en helaas kon ik de groene uggs van het AOB niet te pakken krijgen.
Als eerste werden we op de foto gezet bij de Kennisnet stand, heb de geprinte versie hier liggen en is digitaal binnenkort op te halen bij de wikiwijs site (slim….zo kun je ook meer bezoekers trekken).
Te kort heb ik gekeken bij de eduapp.nl maar gelukkig kan ik dat nu wel online doen, ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen. Leuke op de site zijn de inspirerende les ideeën en ook de community gedachte, ontdekken en delen.
Henk van Gils liet zien dat hij het inmiddels best naar zijn zin heeft bij Prowise, vond de tablet 10.1 leuk van prijs, wil ik wel eens proberen.
Natuurlijk heb ik de Coole koelkastmagneet van #boektweepuntnul in mijn tas zitten. Maar over boektweepuntnul hoef ik niks meer te vertellen.
Bij het sigaretje roken kwam ik een mijnheer tegen met een verschrikkelijk lelijke maar wel oranje muts en die mocht ik opkomen halen bij de stand van ActivBoard.
Als ik mijn pas liet scannen had ie nog iets mooiers voor me…wat mij betreft de best gescoorde gadget, een touchscreen pennetje dat ik aan mijn smartphone vastmaak door het pinnetje in de koptelefoon uitgang te stoppen.
Bij het bekijken van de nieuwste ontwikkelingen van YouDipity, de store is geopend (vanavond even echt kijken), scoorde ik natuurlijk de vliegende eekhoorn.
Ik ben benieuwd of ze na de beurs weer een aantal Pro accounts hebben vergeven. Ze waren ook te winnen trouwens.
Thieme Meulenhoff was natuurlijk aanwezig met de Schooltas app, en leuke daaraan was dat ze leerlingen inzetten om mensen te laten zien hoe e.e.a werkt. Ook daar moet ik echt nog eens naar kijken en heb hen dringend gevraagd om eens wat meer te kijken naar MBO taal en rekenen en met name de BBL (1 dag per week naar school) omdat de lesdagen voor die deelnemers zo vol zitten dat taal en rekenen daar bijna ondoenlijk is. Thuis oefenen is dan natuurlijk veel handiger.
Score: oordopjes voor de telefoon en een iPadhoes dank daarvoor.
Bij Untis sprak ik een oude bekende die de wisseling van het ene bedrijf naar de andere gemaakt heeft en denk dat ook daar mooie ontwikkelingen voor het MBO aankomen. Waarom zou je de BPV niet roosteren en laten bevestigen door de praktijkopleider. Dat scheelt massa’s papier.
Natuurlijk heb ik her en der weer aan borden gezeten, mijn oude collega’s van StationToStation “geliked” (ik neem aan dat ik de notebook niet win).
Ook even bij Innofun op de foto om een workshop flip de classroom te winnen (ook die zal ik wel niet winnen).
Heel veel mensen gesproken.
Na mijn blogpost van vrijdag, kreeg ik op Twitter een uitnodiging, om antwoord op mijn vragen rondom Lerarenmetlef te komen halen.
Heb dus een tijd gesproken met de secretaris van Lerarenmetlef en haar verteld dat er mijns inziens iets schort aan de communicatie. Als je niet nadenkt over hoe en wie er communiceert en met name wanneer, gaan er dingen niet lekker. Dat werd beaamd en ook werd aangegeven dat ze best wat hulp willen hebben van iemand die daar (met name op Social Media gebied) meer kaas van gegeten heeft….dus als je zin hebt, help hen daarmee (ik ben geen leraar)
Het argument dat leraren heel druk zijn en dat het dus moeilijk is om zaken in beweging te krijgen, vond ik zwak. Het hele weekend zie ik onderwijsmensen druk aan het werk, delen van kennis en vragen om kennis.
Ook het doel van de vereniging? en met name het slapend manifest, vind ik niet uitdagend.
De website is ter sprake geweest, niet de kaping van het .nl domein….dat is denk ik nog niet helemaal doorgekomen.
Een aantal initiatieven zijn de revue gepasseerd, waaronder een paar goede…met name om beginnend docenten te ondersteunen en te behouden voor onderwijs en meer, echter bij doorklikken naar eersteklas.nl en onderwijspioniers.nl zie ik niets over samenwerking met lerarenmetlef. Steunen van initiatieven is natuurlijk prima, verandering van onderaf stimuleren ook, maar verder?
De financiering: vorig jaar werd 50% van de manifestatie betaald door het ministerie van Onderwijs, dit jaar 25% en volgend jaar niets meer. Waar de rest van het geld vandaan komt, weet ik niet, waarschijnlijk van steunende scholen, want er zijn wel veel partners.
Al met al de kreukels een beetje glad gewreven de angel er uit.
Want ik heb ook wel geprobeerd uit te leggen dat ik geen personen maar een organisatie aan de kaak wilde stellen.
Een punt waar ik het helemaal met hen eens ben: geen BON.
Of het ooit wat wordt met Lerarenmetlef hangt af van doorpakken na de manifestatie van 9 maart, want een jaarlijks feestje is dan wel een duur feestje.
Voor nu (ik heb net de site weer bekeken, doorgelinkt en teruggelezen), ik zeg er niets meer over…neem geen enkel woord terug en wens ze wijsheid en geluk.