De onderwijsdagen zitten er op.
Wat mij betreft mijn laatste keer als “gastblogger” op het ooit door mijzelf gestarte wordpress weblog.
Al twee jaar martelen Kennisnet en Surf met dit probleem, want een door mij gestart wordpress.com weblog is niet overdraagbaar.
Wat je dan kunt doen als organisatie is het weblog wel in leven houden maar er verder geen tijd in steken en zonder tussenkomst laten vullen door gastbloggers. Zeker niet door de minste mensen trouwens, vooral op de dinsdag.
Dat er nogal wat tijd is gaan zitten in het updaten en corrigeren van verbroken links laten we maar even voor wat het is.
Vandaag was inhoudelijk geen goede “onderwijsdagendag” en ik hoop dat zowel Surf als Kennisnet iets doen met de feedback die aan alle kanten op ze af gekomen is.
Ik heb de enquête (ondanks de tenenkrommende slechtheid) ingevuld.
Wanneer zoveel mogelijk deelnemers dat doen beseft de organisatie ook dat het zo niet meer kan.
Ik ben er klaar mee!!
Waar ik echter nog veel meer klaar mee ben, is het gezeik van de zogenaamde “onderwijsprofessionals” die vanavond op Twitter en masse de azijnpisserij over van alles en nog wat , rond de onderwijsdagen startten.
Wat mij steekt is dat er blijkbaar alleen maar leraren en/of docenten iets over onderwijs mogen vinden en erover mogen praten en nadenken.
Al die anderen zijn in BMW’s rondscheurende pratende pakken en weten niets van de dagelijkse onderwijspraktijk, zijn geldwolven, onbenullige beleidsleuteraars of machtswellustelingen.
Blijkbaar hebben de 100% met de poten in de klei mensen, die het zo verschrikkelijk druk hebben, wel alle tijd om van tien uur ‘s morgens tot elf uur s avonds ongenuanceerd alles en iedereen online af te zeiken.
Mag ik u er even op wijzen dat er heel veel van deze roeptoeteraars zelf een aardig centje bijverdienen als “onderwijsondernemer” “onderwijsonderzoeker”, “onderwijsauteur” of “onderwijsspreker”, met of zonder BV.
Hou eens op met dat ongenuanceerde hullie/zullie geroep.
Onderwijs is niet VAN de leraren, maar van iedereen die onderwijs een warm hart toedraagt en een bijdrage wil leveren aan de toekomst van onze kinderen.
Practice what you preach!
Je pikt het toch als “onderwijsprofessional” ook niet als in jouw klas anderen zonder geldige reden worden uitgesloten?
Ik ben er klaar mee!
Eén reactie
Ben het helemaal met je eens, Karin! En goed dat jij schrijft wat ik en waarschijnlijk ook anderen die met hart voor onderwijs werken maar niet voor de klas staan, regelmatig denken. Dank je wel!
Reacties zijn gesloten.