Gisteren had ik mijn tweejaarlijkse feestje, verlengen abonnement en keuze van nieuwe telefoon.
Vanaf de dag dat er mobiele telefoons en abonnementen zijn, ben ik lid van de Vodafone club.
Hoewel soms wat bereikproblemen en andere rompslomp, blijf ik ze trouw, ondanks mijn huidige werkgever.
Wel, heb ik me na het gedoe van de vorige keer even niet online, maar naar de winkel begeven om zaken rap en goed voor elkaar te krijgen.
Zo genoeg positieve reclame.
Bij het afsluiten van het nieuwe abonnement gisteren, bleek dat ik in de laagste klantgroep van Vodafone te zitten. Ik ben een A’tje. Dat betekent dat ik aardig wat moest bijbetalen voor een nieuw toestel. Bij navraag bleek dat dat komt omdat ik eigenlijk een te slimme consument ben en precies het abonnement heb dat bij me past. Ik bel/sms/internet dus zelden buiten mijn bundel.
Vreemd dat je wel alles doet om nieuwe klanten binnen te halen maar weinig doet om oude klanten binnen te houden. Misschien zou aantal jaren vaste klant met een leuk cadeautje kunnen verwennen of een percentage korting?
Erger echter, dit is niet de eerste keer dat ik er over schrijf. Ik ben al een aantal jaren gescheiden en gebruik dus al dik 10 jaar mijn eigen naam. Nu ben ik ook al 10 jaar bezig om bij Vodafone gescheiden te raken. De eerste keer dat ik er melding van maakte dat er 4 letters van mijn naam weg moesten kreeg ik te horen dat ik de akte van scheiding moest opsturen. Nou weet ik niet wat Vodafone daar mee zou willen, op mijn paspoort heeft altijd mijn eigen naam gestaan en ja, jammerlijk genoeg e.v. …(echtgenote van), maar de naam van mijn ex-man en mijn “meisjesnaam” is volgens mij geen wettelijke combi. Daarbij komt, er zijn zaken die niet in de administratie van een telefoon provider thuishoren, daaronder mijn akte van scheiding.
Twee jaar geleden was ik het echt zat om bij inloggen en afdrukken van rekeningen mijn voormalig gehuwde naam nog te zien en heb oeverloos gebeld. Er was toen een medewerker die (na dreiging van opzegging) mijn naam wel wilde wijzigen.
Bij de verlenging van mijn contract gisteren, kwam tot mijn stomme verbazing weer de naam van mijn voormalig gehuwde status boven het contract te staan, terwijl ik toch in de veronderstelling verkeerde dat e.e.a gewijzigd was. Toen de medewerker van de winkel, de dame van Vodafone aan de lijn had, vroeg ik hem of ze dat gelijk even aan wilde passen.
Om mijn eigen naam terug te krijgen bij Vodafone, moest ik een kopie van een identiteitsbewijs en een kopie van mijn bankpas opsturen.
Nou had ik net mijn contract verlengd en dus de scan van mijn rijbewijs zat er al aan vast en Vodafone schrijft toch echt maandelijks een leuk bedrag af van mijn bankrekening op naam van C.H.G. Winters en daar doen ze niet echt lastig over.
Beste Vodafone, mag ik u er op wijzen dat het contract dat ik gisteren verlengd heb, een verkeerde tenaamstelling heeft, ik heet namelijk C.H.G. Winters en de 4 letters die jullie weigeren te verwijderen maken het volgens mij tot een ongeldig contract.
Doe eens niet zo moeilijk, dan doe ik het ook niet!
Eén reactie
Hi Karin,
Zie paragraaf 2.2. kopietje paspoort/rijbewijs… neem dat puntje ook maar meteen mee 😉
http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_kopie-identiteitsbewijs.pdf
Reacties zijn gesloten.