Gisteren maakten we een tussentijdse stand van zaken op.
Waar ben ik mee bezig bij de Stichting Leerkracht, wat wil ik en wat kan ik (beter doen)?
Ik startte het schooljaar met drie teams in het MBO, nu zijn er nog met twee teams.
Soms lopen de dingen zoals ze zijn.
Onderwijs is weerbarstig en de werkdruk in onderwijs is hoog, soms te hoog om echt vol te gaan voor een duurzame verandering met je team. Daar vind ik iets van, maar vanavond even niet.
Ik heb de afgelopen maanden heel erg veel geleerd.
Geleerd van mijn cirkel collega’s en geleerd over mezelf. Het met mensen samenwerken op verschillende vlakken, uitwisselen, hulp vragen en hulp bieden.
Dat was ik even kwijt (al een jaar of 5).
Ik heb in elk geval geleerd dat ik best goed ben in schudden aan mensen om hen in beweging te houden. Dat ik dat soms wat onconventioneel doe, maakt mij wie ik ben.
Ik word steeds beter in feedback geven (gevraagd en ongevraagd)
Feedback vragen zit nog onvoldoende in mijn systeem.
Ook weet ik waar ik allergisch voor ben en blijf. iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden.
Ik leer steeds beter te luisteren en te horen wat anderen zeggen, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik dan de goede vragen kan stellen om mensen op weg te helpen.
Wat ik ook merk is dat ik steeds nieuwsgieriger word naar wat werkt en waarom. Wat niet werkt, waar het niet werkt en wat er dan wel zou kunnen werken. (yeah 2 regels met nikszeggendheid)
Hee mensen…ik zit te reflecteren…zou je ook eens moeten doen.
Ik moet meer doen waar ik echt goed in ben en waar ik anderen bij kan helpen.
Ik ga dus (tijdelijk) aan de slag met de social media accounts, bloggen, verbinden en verspreiden bij LeerKRACHT.
Iemand die elke dag blogt, een Social Selling index (wassen neus) van 78 heeft en nogal wat beweegt op Twitter, LinkedIn en Facebook, moet wel iets goed doen online.
Interactie here we come.