Column I-canon: Informatie-overload is een probleem van de vijftigers.

Sinds 16 oktober ben ik een vijftiger, dus heb ik recht van spreken.
Natuurlijk is de informatie overload geen probleem van ons vijftigers.
Op vrijdag gaat de PC uit, want weekend is offline kwaliteitstijd
Op zondag, de lesvoorbereiding, de PC moet helaas aan. Het internet op en het downloaden van PDF’s vanaf de Wikiwijs  kan starten.
Welke minister heeft trouwens bedacht dat schoolboeken ineens gratis moeten zijn? Gelukkig zijn er de boeken van vorig jaar nog, dus wat geeltjes tussen de te kopiëren pagina’s en op naar de doppinda’s. Eerste gang maandag is naar de kopieermachine.
Computers in de klas? Ga weg, internet doet het toch nooit..
Trouwens…wat moeten we nou met computers in de les? Het enige dat leerlingen doen is Hyvven, MSN’nen en van die rotherrie op Youtube bekijken.
In de krant is er van alles te doen over Twitter, 140 tekens brallen bij een digitale bierpomp, ons niet gezien…kost ons teveel tijd ook.
Weblogs worden geschreven door verzuurde leefijdsgenoten, dus geen nieuws onder de zon. Of  erger, die jonge broekies die het nodig vinden ons 50-ers uit te maken voor mammoeten. Ze denken ons te bestoken met tips hoe het anders en beter kan.
Die hype van RSS feeds is ook niks geworden…bij ons op de PC geen polonaise.
Het boek Internet voor senioren ligt naast de PC, waar wij trouwens na 9 uur ‘s avonds niet aan willen zitten, te koud op zolder.

Even serieus, als er nog mensen van ouder of jonger dan 50 zijn die zo denken en doen en ze werken in het onderwijs, mag ik hen dan vriendelijk verzoeken om een baan als part-time postbesteller bij TNT te  zoeken.
Laat directies van scholen het TNT motto ook eens ter hand nemen en afscheid nemen van deze remmende digibeten….sure we can!

Hier vind je de hele I-canon

2 gedachte op “Column I-canon: Informatie-overload is een probleem van de vijftigers.

  1. Karin, je bent gewoon te aardig. Met de leeftijd komt de nuance, tenminste als ik afga op het aantal reacties dat je op deze blog hebt gehad. Of zouden alle volgers het zo met je eens zijn?

  2. Ach, jong zijn helpt helemaal niets hoor. Zo wist ik nog niet wat een chatcarrousel was tot ik de leerlingen daar in de les mee bezig zag (dus ze doen wel meer dan Youtuben hoor). Oh ja, en pingen, dat schijnt ook iets nieuws te zijn met die apparaatjes die ze altijd in de les bij zich hebben. Schijn je ook mee te kunnen bellen 😉

Reacties zijn gesloten.